Relaks w Spa

Migrena – jak z nią walczyć?

Uporczywy, silny ból głowy, występujący nawet przez kilka dni pod rząd, to problem wielu współczesnych, aktywnych kobiet. Może go wywoływać wiele czynników, na przykład zapachy czy pokarmy, ale również stres oraz przepracowanie.

Walka o zachowanie pracy, nadmiar obowiązków, brak czasu na odpoczynek to czynniki sprzyjające migrenom. W jaki sposób zapobiegać temu problemowi i go zwalczać.

Jak pokonać migrenowy ból głowy?

Według szacunkowych danych, kobiety są bardziej narażone na migrenę niż mężczyźni. Może to wynikać z wielu kwestii, ale jedną z nich jest to, że zazwyczaj słaba płeć na trudniejszą sytuację na rynku pracy, ale także obowiązki zawodowe musi pogodzić z tymi domowymi. Od kobiet w dzisiejszych czasach bardzo wiele się wymaga. Próba sprostania takim wymaganiom kończy się silnym, przewlekłym stresem, niekiedy doprowadzającym do migreny. By zwalczyć ten problem należy zupełnie zmienić nastawienie do życia i jego tryb.

Przede wszystkim kobiety powinny zwracać uwagę na pierwsze symptomy migreny. Czasem występują one na kilka godzin przed atakiem. Są to przemęczenie, rozdrażnienie czy aura, czyli tak zwane mroczki i rozbłyski przed oczami. Już wtedy należy działać. Niekiedy jednak nie da się zapobiec napadowi migreny i wtedy najlepszym lekarstwem jest wypoczynek, tabletka przeciwbólowa i sen w zaciemnionym pomieszczeniu. W jaki sposób zredukować ilość napadów bólu głowy lub je wyeliminować w zupełności?

Koniec z migreną

Przede wszystkim zalecana jest zmiana trybu życia. Wysoce zaleca są wszelkie formy wypoczynku i relaksu, jednakże bez korzystania z urządzeń elektronicznych, takich jak laptop czy tablet. Najlepiej zrelaksować się i wyciszyć na balkonie, tarasie, w ogrodzie czy na spacerze. O ile jest taka możliwość, w ciągu roku trzeba korzystać z możliwości wyjazdowych na krótkie czy dłuższe wakacje. Pozwalają one wypocząć i zrelaksować się, a tym samym rozluźnić ciało i głowę.

Niezwykle skuteczne w zapobieganiu migrenom są wszelkie formy aktywności fizycznej, takie jak spacery, ćwiczenia, gry zespołowe czy seks. To wszystko umożliwia rozluźnienie i najskuteczniejszy relaks. Oczywiście trudno oddawać się takim aktywnościom, kiedy migrena ju nas dopadnie i dlatego najlepiej wyrobić sobie nawyk aktywnego i wesołego życia. Radość i śmiech także odstresowują i pozwalają zmniejszyć ilość napadów migrenowych.

A jak poradzić sobie z problemem, jakim jest praca? O ile to możliwe należy racjonalnie dawkować sobie obowiązki. W tej kwestii przyda się asertywność, dzięki której nawet szefowi można odmówić czegoś, co zagraża zdrowiu. W domu również należy zastosować podział obowiązków w taki sposób, być mieć chociaż chwilę dla siebie każdego dnia.

Walka z migreną nie musi być przegrana, trzeba jednak trwale zmienić pewne złe przyzwyczajenia i nauczyć się odpoczynku i relaksu bez poczucia winy, że jakieś obowiązki nie zostaną wykonane na czas. Dobre samopoczucie ma większe znaczenie niż posprzątany do, czy raport wykonany przed terminem.

Warto postawić na swoje zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *