Zdrowie i uroda

Opalenizna i pielęgnacja

Wakacyjna opalenizna to jeden z niezaprzeczalnych plusów wygrzewania się na słońcu oraz inwestycji w odpowiednie kosmetyki do opalania. Skutecznie działające preparaty ułatwiają syntezę melaniny w skórze, ułatwiając opalanie i poprawiają trwałość opalenizny.

Zdrowie i pielęgnacja skóry

Poprawa kolorytu skóry to efekt właściwie stosowanej pielęgnacji. Zarówno pielęgnacja w Spa, jak i opalanie na plaży, wymaga bazowej wiedzy o wpływie opalania na ciało. Aby skutecznie i zdrowo się opalić, nie wystarczy samo zażywanie kąpieli słonecznych. Należy zadbać o to, by nie nabawić się oparzeń, podrażnień i reakcji nadwrażliwości skóry na słońce. Szczególnie zadbać należy o ochronę skóry bardzo wrażliwej Należy chronić skórę o jasnej karnacji, jak i pokrytą znamionami, stosując filtry o bardzo wysokim faktorze.

Kremy i balsamy z filtrem

Niezależnie od tego czy na miejsce opalania wybieramy plażę czy hotel Spa, należy zadbać o jakość opalenizny i ochronę skóry. Konieczne do aplikacji w trakcie opalania ciała są odpowiednie kosmetyki z filtrami ochronnymi. Trzeba umieć dobrać je pod względem korzystnego składu, który nie będzie alergizował oraz w zależności od karnacji. Pielęgnacja w Spa uwzględnia wszystkie zabiegi na skórę, zapewniające jej intensywną ochronę i wzmocnienie.

Oparzenia słoneczne

W przypadku wystąpienia oparzeń słonecznych, wysypki i podrażnień, koniecznie trzeba zastosować piankę lub żel chłodząco-kojący. Właściwe kosmetyki uchronić mogą przed uszkodzeniem skóry i bólem. Najczęściej ich działanie opiera się na D-pantenolu i alantoinie.

Wczasy z opalaniem

Aby nabyć pięknej opalenizny i poprawić kondycję skóry, warto rozważyć wyjazd do Spa. Właściwa pielęgnacja i zabiegi na miejscu gwarantują stabilną i długo utrzymującą się opaleniznę, a także wyraźną poprawę kolorytu skóry. Poprawa kolorytu skóry zależy zarówno od ładnej opalenizny, jak i od właściwego odżywienia skóry od środka. Ważne jest, by umiejętnie dbać o codzienną dietę – dostarczać w pożywieniu odpowiednie ilości witamin i minerałów, m.in. witaminy A (obecnej w warzywach, sokach marchwiowych), cynku i witamin z grupy B.